Followers

Wednesday, December 15, 2010

cover your aurat campaign & show your support

ok kawankawan,,
hari ni auni nak berkempen,,
huhu mcm msuk bertnding plhan raya lak,,
tibe2 tertarik pulak ngn tajuk kempen nie,,
saje nak bg kesedaran skit,,




kempen menutup aurat ye kawankawan..
yela skrg nie ramai org kt lua sane da xkisah psl aurat kan,,
kempen ni dianjurkan oleh thepotpetking,,
mulia kan hati die ni nak sedarkan org,,
so auni pun smbil2 xde keje kat rmah nie,,
ape lg kan,, tlg2 la berkempen jugak


sekarang nie auni nak tnye korang,,
bagi korg kan,, tutup aurat 2 camne,,
hanye sekadar pakai tudung??
tp baju tetap pakai lengan pendekkan..
korg xase malu ke,, da cntik2 pakai tudung tp kt tgn pulak masalah,,
"eh aku pakai tdung,, tutup aurat la ni"
wajar ke 2 dinamakan tutup aurat,,
ke xpaham erti sebenar aurat 2 ape,,
huhu emosi pulak,.,
korang taw kan hukum tutup aurat..
sebagai umat islam,, korg sepatutnye taw,,
jgn sebab nk ikut fesyen sgt korg dedah semuanye ok,,
berfesyen la care islam,, da byk kan skrg,,

"Pengertian aurat menurut bahasa adalah keaiban.Manakala menurut pandangan atau pengertian syarak ialah "Bahagian-bahagian tertentu yang ada pada badan manusia yang wajib ditutupi daripada pandangan orang yang diharamkan untuk melihatnya(bukan mahram)".


ok auni tag korang,,
1. dibadeebut
2.wa manje
3.saloma sayha


n sume kawankawan yg nak berkempen,, silakanAlign Center

4 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

bgs sgt2 kempen.. goodluck eyh dear ;))

efa said...

yeah..join gak yea..good2

auni said...

hehehe suke2,,

asyfiqaz said...

thanks for your support!
moga Allah memberkati usaha kecil kita ni ye =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...