Followers

Friday, April 15, 2011

manisnya kesusahan mengajar kita tentang kehidupan

pernah korang rase ape itu erti kesusahan?
pernah korang alami sendiri hidup dalam serba kekurangan?
pernah korang terfikir tentang mereka yg susah?
setiap hari, setiap detik, setiap saat..
di saat korang tengah bahagia, gembira
atau setahun sekali baru terlintas..
atau tak pernah ingin tahu tentang mereka..

manusia sering leka..
leka dengan nikmat dan kesenangan yang diberikan kpd mereka..
selesa dengan kehidupan yang mewah dan senang..
anak-anak sekarang hampir semua tidak pernah kenal erti susah..
susah sikit da mengeluh.. putus asa..
n the last solution..
BUNUH DIRI kan..

tapi kenapa?
tindakan tu boleh selesaikan masalah ke?
langsung tak..
mungkin ya di dunia tp tak di akhirat..
jgn fikir nak senang je..
kesenangan kadang kala lebih memberi tekanan..
jika kita tak pandai uruskan kehidupan kita..

biar la kita rase susah sikit..
sebab ianya mengajar kita erti kehidupan..
tujuan kita dilahirkan di dunia ini..
tanpa kesusahan manusia tak kan kenal erti bersyukur..
bile kite berada di zon selesa..
semua benda kite amik mudah kan..

mungkin korang da tgk video nie..
just nak share:)
renung2kan lah..
bersyukur dengan apa yg kite ade..
coz ade yg lebih sengsare dr kite..
tp mereka tetap tabah hadapi ujian yg diberikan..
jangan hanya berada di zon selesa..
cuba bayangkan korang kat tmpat mereka..
mampukah korang teruskan hidup ini?
muhasabah diri:)
bantulah yang memerlukan selagi kita mampu..
tak kire siapa mereka.. ape agama mereka..
kita tetap sama.. MANUSIA..
yang hidup hanya sementara menumpang di alam dunia ini..



video

1 comment:

ejulz said...

hidup dalam kesusahan @ kesederhanaan bnyk mengajar kita erti kehidupan.. :)

Jangan lupa terjah n komen k.. :) "CPK blogspot.."

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...