Followers

Tuesday, November 8, 2011

SABAR ITU INDAH :)



hati selalu berkata.. bersabarlah selagi kau mampu bersabar.. tak rugi kalau kite bersabar kan.. kerana sabar itu sesuatu yang sangat indah.. selagi kite mampu untuk terus bersabar dengan segala dugaan dan cabaran kehidupan.. InsyaAllah, kegembiraan akan tetap bersama kite.. mungkin bukan di dunia tapi di akhirat mesti ada kan..

tapi sekarang ni susah nk cari org yg betol2 boleh sabar dgn segala bnde kan.. tau nak naik angin je. abis sume org kene penangan baran nye.. yang takde kaitan pun kene sekali.. itu la kehidupan sekarangkan..

berdasarkan input yang aku taw la kan.. sabar ni bukan sekadar menahan diri daripada perasaan marah tapi dari semua perasaan yang wujud dalam diri korang la.. paham tak.. hurmm cmne ye nak terangkan.. kire nye kite ni sebagai seorang insan perlulah bersabar dengan perasaan marah dan jugak perasaan sedih.. sabar ni besar definisi nye kan.. bile kite betol2 dapat bersabar kn sebenarnye kite akan berase sangat tenteram.. ade orang cakap susah.. memang susah.. aku akui.. sebab aku pun penah cakap susah.. tapi bile kite jadikan sume 2 mudah.. kejap je masalah tu pergi..

mesti korang pelik kan nape la aku cite pasal sabar ni kan.. sebenarnye ade story disebalik perkataan sabar nie.. macam2 masalah datang dekat aku.. aku rase mcm makin sulit kehidupan aku.. aku da buntu nk cari jalan penyelesaian.. seyes aku da nak putus ase da.. aku ase aku da tak leh go on bile aku ase nie mcm takde pape fungsi da.. tapi thanks gile la kat sorang kawan aku ni.. sebab die tak putus ase suh aku bersabar.. lupekan segala yang ganggu fikiran aku.. yes akhirnya aku berjaye kawal emosi aku.. mule2 aku takde lah nak amek psing sangat dengan ape yang die cakap.. yela kan sampai bile kite nak sabar.. lau asyik kite je yang kene sabar kene mengalahkan.. aku bersyukur sangat sebab ALLAH S.W.T masih sayang kan aku.. DIA buka pintu hati aku untuk terus mengenal erti sabar tu.. tergerak hati aku nak pinjam majalah solusi dari rakan kelas aku.. bosan gile dalam kelas.. lecturer lmbat pulak masuk.. kebetulan kan.. SABAR ITU INDAH.. terpampang besar tajuk utama kat majalah tu..



YA, SABAR ITU SANGAT INDAH.. PERCAYALAH.. HAYATILAH.. NESCAYA ALLAH SWT AKAN BANTU HAMBANYA..



1 comment:

Nur Najwa Bt Ibnu Pajar said...

laaa nape sorg je kwn kamu? dkt sane kn ramai kawan..insyaallah dear..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...